Gepubliceerd op vrijdag 23 december 2005
IEF 1405
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Vrijdagmiddagberichten

- Wie kent ze niet: de Commodore 64, de Amiga etc. Het merk Commodore is van hand tot hand gegaan en een tijd lang ongebruikt gebleven. maar nieuwe eigenaar Yeahronimo Media Ventures uit Baarn is nu voornemens het merk te koppelen aan nieuwe producten, waaronder een media center, een draagbare gps-eenheid en mp3-spelers. "Volgens Yeahronimo-directeur Ben van Wijhe is er veel interesse uit de hoek van voormalige gebruikers van Commodore-apparatuur. "Mensen volgen ons nauwgezet om te zien wat we van plan zijn. We hebben duizenden e-mails gehad van mensen die met en voor ons willen werken", aldus Van Wijhe." Op dit moment verkoopt Commodore al enige producten.

- "Kerst hoort gezellig te zijn. Maar wat als je niet thuis kunt zijn met Kerst? Dan voel je je net als de kinderen die met een ernstige ziekte in het Emma Kinderziekenhuis AMC liggen. Geef die kinderen iets leuks voor de kerst bied op deze URL!".

Ilse Media biedt voor het goede doel de domeinnaam www.fijnefeestdageneneengelukkignieuwjaar.nl te koop aan. Het hoogste bod staat nu op € 2500,-.

- Onderzoek van de Universiteit van Bath in Groot-Brittannië naar het merkbewustzijn onder kinderen van 7 - 11 jaar leidde tot schokkende resulaten. De naam Barbie roept bij deze kinderen blijkbaar vele haatgevoelens en geweld op:

"Barbie, that plastic icon of girlhood fantasy play, is routinely tortured by children, research has found. The methods of mutilation are varied and creative, ranging from scalping to decapitation, burning, breaking and even microwaving, according to academics from the University of Bath. ....The researchers had not intended to focus on Barbie, but they were taken aback by the rejection, hatred and violence she provoked when they asked the children about their feelings for the doll. Violence and torture against Barbie were repeatedly reported across age, school and gender. No other toy or brand name provoked such a negative response. " (The Times)