Gepubliceerd op vrijdag 8 september 2006
IEF 2587
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Werkt goed? Kan beter..

eh.bmpEbba Hoogenraad (Steinhauser Hoogenraad Advocaten): Reactie op de evaluatie van de FNLI van de Reclamecode voor Voedingsmiddelen (eerder bericht hier).

“Uit de evaluatie van het FNLI blijkt dat er geen overtredingen van de Reclamecode voor Voedingsmiddelen zijn geregistreerd. Hieruit zou je de conclusie kunnen trekken dat deze Code goed werkt. In de praktijk blijkt echter dat marketing managers van levensmiddelenfabrikanten en hun reclamebureaus regelmatig voor problemen komen te staan. Veel van deze problemen zijn te wijten aan onduidelijkheden in de tekst van de Code en het feit dat een samenloopregeling met de Reclamecode voor Zoetwaren ontbreekt.

Zoals ik in mijn artikel in Journaal Warenwet heb aangegeven, is het te hopen dat de evaluatie wordt aangegrepen om de code grondig bij te schaven, onduidelijkheden op te helderen en de Code voor Zoetwaren te integreren, zodat de praktijk weet waar hij aan toe is. Dat uit de evaluatie naar voren komt dat beide Codes moeten worden samengevoegd is al een stap in de goede richting.”

Lees het artikel in Journaal Warenwet hier.