Gepubliceerd op woensdag 23 augustus 2006
IEF 2519
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Tweede leven

slife.bmpNu de digitale wereld Second Life  steeds populairder wordt, beginnen ontwikkelaars zich zorgen te maken over de handhaving van hun auteurs- en merkrechten in de virtuele wereld. Inmiddels zijn er al 553.721 deelnemers aan Second Life en het aantal groeit dagelijks. Ook steeds meer bedrijven raken geinteresseerd. 

Adidas en Toyota hebben bijvoorbeeld vestigingen hebben geopend in het spel. Adidas gaat virtuele prototypes van schoenen ontwikkelen die beoordeeld kunnen worden door de bewoners van Second Life. Niet geheel onbelangrijk is het feit dat het virtuele geld (Linden dollars) op handelssites kan worden omgezet in echt geld.

Website Second Life hier. Meer over Massive Multiplayer Online Role Playing Games hier.

Lees hier het rapport van de NvvIR over de Juridische aspecten van Massive Multiplayer Online Role Playing Games.