Gepubliceerd op vrijdag 4 augustus 2006
IEF 2437
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Vrijdagmiddagberichten

Välkommen till Piratpartiet! The Pirate Party wants to fundamentally reform copyright law, get rid of the patent system, and ensure that citizens' rights to privacy are respected. With this agenda, and only this, we are making a bid for representation in the Swedish parliament in the upcoming national elections in September.

Lees hier meer. 

Die PPÖ ist eine junge politische Partei, die sich zum Ziel gesetzt hat die Grundwerte der Piraten Parteien - Freie Kultur, Schutz der Privatsphäre und eine Reform des Patentsystems - in Österreich zu vertreten.

Lees hier meer.

-Soms is diefstal geoorloofd. Filmaffiches moeten opvallen. De serie Blikvangers belicht de middelen die de ontwerper ter beschikking staan

Affiches kunnen op veel manieren op elkaar lijken en aan elkaar doen denken. Er zijn odes, parodieën, imitaties, inhakers, verwijzingen, citaten en clichés - waar het een ophoudt en het ander begint is lang niet altijd even makkelijk aan te geven. Het is zelfs geen sinecure om vast te stellen wat goedkoop effectbejag is of puur jatwerk; een goed idee komt nu eenmaal zelden alleen.

Lees hier meer.

- Jessica Simpson heeft toegegeven dat haar nieuwste single 'A public affair' geinspireerd is op Madonna's hit uit 1984, 'Holiday'. (...) "Ik denk dat mijn fans er wel aan toe zijn om iets te horen wat op Madonna lijkt. We hebben allemaal wel eens behoefte aan dit soort nummers. Het was niet mijn bedoeling om haar na te apen, maar onbewust heeft Madonna gewoon een grote invloed op me."

Lees hier meer.  

- Brands Of The World is one of the most visited web sites intended for browsing and exchange of the World's famous brand-logos. The primary use of site is to enable designers to access vector-forms of the well-known brand-logos that they can use in their presentations, given the permission of the copyright owner.

Lees hier meer.

- Taste trade marks are quite susceptible to attacks based on functionality and lack of distinctiveness. The recent US Appeal Board decision in In re N.V. Organon is a good reminder that taste trade marks are extremely unlikely to be held inherently distinctive in any jurisdiction, so that it will be necessary to prove acquired distinctiveness.

Lees hier meer.

- Zhao Xiaokai, general manager of a sport-related company, paid 2,000 yuan (USD 250) to register the trademark -- a silhouette of Zidane head-butting Italy defender Marco Materazzi's chest -- for shoes, hats and beer products, the Beijing Daily said.(…)  He decided to use the silhouette of Zidane as a loophole to avoid violating the soccer star's image rights.

Lees hier meer.

- An unreleased track recorded by Jimi Hendrix 40 years ago is set to go under the hammer in New York after being unearthed in a cupboard. The recording will be sold at the Ocean Tomo Fall 2006 Live Intellectual Property Auction in October, the first live auction to include patents, trademarks, domain names and copyrights.

Lees hier meer.

- Canada's gay and lesbian organizations want to trademark the word Pride. The issue is similar to the International Olympic Committee's policing of the use of the word Olympic or any Games logos.

Lees hier meer.